Selasa, Februari 07, 2012

segmen | Dreams become true



Assalamualaikum..

Kali nih nak join segmen from iqaqayra. Sebabnya aku dah ditag oleh Cik EMOdisaster. Heehee. Lama cheq tak join any segmen nihh.. Terasa takut pulop. :)


Click to go to iqaqayra blog



Dah klik? Kalo belom, sila lah klik. Baca syarat syarat program.


Okay!

Impian. Aku kekurangan idea tentang impian aku. Hampir takda impian kot. Tapi bila aku pikir pikir balik. Aku ada impian dan juga harapan.



1.   1.    Aku nak masuk syurga
Harapan aku, aku nak jumpa Rasulullah SAW. Aku tau Rasulullah SAW rindukan umatnya, dan aku nak Rasulullah juga tahu bahawa umatnya yang tidak sempat melihat Rasulullah, amat merinduinya. Aku jugak nak melihat Allah. Dia telah berjanji, siapa yang masuk syurga, akan dapat melihat-NYA. So, aku nak masuk syurga!

2.    Aku tak mau jadi jahat.
Seandainya boleh, aku nak jadi yang terbaik untuk keluarga aku.Aku jugak harap aku takkan membiarkan mereka sendirian! Harapan terbesar aku, aku tak mahu keluarga aku pecah belah.

3.   Aku nak Islam menang.
Aku mengimpikan, umat Islam akan menang dalam menentang musuh musuh Allah SWT. Walau aku tau, Islam akan menang dalam Perang Amargadon (betul ke ejaan aku) menentang puak puak Yahudi laknatullah nanti!

4.    Aku nak berkahwih.
Aku nak kawin ngan dia! Haha. Galak giler. Ok. Aku nak kawin dengan imam muda yang boleh memimpin aku dan bakal umat Nabi Muhammad ke syurga. ( Fuhh! Terasa berat pulak impian nih) Bukanlah dia bekerja sebagai imam, tapi boleh jadi imam. Walaupun aku nih jahat . . . .


Tak salah bermimpi. Mengimpikan sesuatu. Asalkan ada usaha untuk mencapai impian masing masing.


Hah! Nak tag sapa pulak aaa…


&

harap anda berdua juga join segmen. :) Mekasih.

2 ulasan:

Lia Irdelia berkata...

semoga impian kamu terlaksana..
InsyaAllah.. :)

9n0L4 berkata...

dari blog BA terus lepak sini & follow juge. lucky no 148. hee. semoga tercapailah sume nye. ;)

farizafairuz.blogspot.com/2012/02/segmen-dreams-become-true.html

typo ur name