Sabtu, Februari 25, 2012

Tentang dia yang baru . .


Assalamualaikum.


Aku buat facebook baru. Eh, bukan.. Facebook tu akceli dah lama. Cuma aku kembali mengaktifkan Fb tu ja. Fb yang sekarang nih, dah masuk 4 tahun jugak la wujud dan 2 bulan lebih telah beroperasi. Hehe.

Dan Fb yang lama, aku dah pun delete account fb tu tak silap aku 1 January 2012 kot. Sebab sebab yang membuatkan aku delete account Fb lama tu . . .

  • Status yang aku tulis dalam Fb tu banyak yang aku rasa aku tak suka. Mungkin la tak da orang baca or komen, tapi aku rasa tu sesuatu yg tak seberapa elok kalau aku meluah perasaan benci, meluat tu kat Fb. Baik aku meluahkan semuanya kat Allah. Boleh jugaka dekatkan diri dengan Allah..
  • Banyak gambar aku, sorang2 pulak tu. Aku rasa something wrong. Dan aku jugak rasa, tak perlu la nak letak gambar aku, tunjuk satu dunia. Walaupun muka aku ni tak lawa, xdak org nak tengok, etc etc…
  • Member dalam Fb tu, ada la dalam 500-700 kot. Bukan semua yang aku kenal. Bukan semua yang aku berkenan. Berkenan tu bukan la bermaksud aku ada hati ka hapa. Cuma, ada yang letak gambar tak senonoh, status ntah apa apa, etc etc etc yg aku tak suka sangat sangat.
  • Aku terfikir nak berubah.


Disebabkan aku terasa nak berubah.. Aku buat Fb minor aku tu jadi baru. Fb major aku delete. Dan aku jugak . . .

  • Cuba untuk tidak lagi post status emo emo, feeling feeling, etc etc. Sebab tu la skang nih bnyk ja status aku macam kearah keagamaan sikit. Contoh :
"...cukuplah Allah untuk kami dan Dialah sebaik-baik pengurus." Ni terjemahan surah Ali-Imran ayat 173. Aku lekatkan ayat ni kat dalam bilik aku (kat KMK) dan aku nak kongsi ngan member Fb dan jugak supaya aku ingat Allah sentiasa ada untuk aku.

  • Cuba untuk mengurangkan gambar aku di Fb. Bukan lah takda langsung, ada jugak sekeping dua. Tapi tidak berseorangan. Dan, aku jugak selalu remove tag yang orang tagkan untuk aku kalau aku rasa tak perlu gambar tu di Fb aku. Cukup la sikit sikit.
  • Aku akan add or approve orang yang aku kenal. Kalau tak kenal, aku akan selidik dulu la dia ni ok ka tak. Aku suka ka dak. Etc. etc. So, kalau aku remove tuu, aku memang tak berkenan la dengan status, or pic or komentar komentar, etc.. Sori yer, aku tak mampu nak tegur orang yg aku tak kenal.
  • Aku cuba untuk berubah.


sekian. Wassalam..





Tiada ulasan:

typo ur name