Selasa, Februari 21, 2012

Be your self.



Kekadang, tak perlu sangat menjadi diri sendiri.
Kekadang kita perlu ubah sikap dan amalan.

Kerana hidayahNya tidak boleh ditunggu, tapi kita kena berusaha mencarinya terlebih dahulu dahulu. 




Assalamualaikum.

Pernah tak terfikir nak jadi diri sendiri. Pernah kan dengar “ Just Be Yourself “ or wateva yang satu makna ngan dia.

If I wanna be myself.

Aku takkan pernah jadi muslim yang mukmin. Aku takkan jadi perempuan melayu, lagi lagi lah perempuan solehah. Aku takkan ada baju kurung. Aku takkan . . .

Setelah bermuhasabah diri. Berfikir bertahun tahun lamanya. Yang hidup sebelum ni lebih kepada kejahilan . . 

Aku memilih untuk tidak mahu menjadi diri sendiri. Aku memilih untuk mengenepikan nafsu. Sebab aku lebih memilih untuk menjadi hambaNYA. Aku memilih untuk menuruti perintahNya, meninggalkan laranganNya. Aku mahu menjadi hamba yang bertaqwa.

So, konklusionnya, pendapat aku . . Biaqlah aku jadi diri sendiri sesuai dengan keadaan dan tempat. Kekadang kena jugak control diri sendiri. Kalau tak, orang akan kata aku takdak adab, budi pekerti, etc, etc.. See? Kesian kat mak & abah. Penat penat jaga aku, tapi orang kata aku takdak adab..




:: Aku penah dengar, “jangan melakukan sesuatu tanpa mengambil kira persoalan keredhaan Allah” ::

terkedu seketika.
Baru tadi aku meniru kuiz kimia.  Insaflah . .



:: Biar la tak pandai sekalipun. Asalkan ada manners! ::



Memang aku bukan orang yang baik baik. Tapi aku nak cuba menjadi baik. Aku nak cuba menjadi dikalangan yang terbaik walaupun aku tak baik.

Tiada ulasan:

typo ur name