Selasa, Ogos 16, 2011

makan dalam talam lagi .



Alhamdulillah..

Hari ni aku makan free lagi. Weee. Jimat duit wey. Apasal aku makan free? Hehe.
Akceli, kemarin ada kelas koko. Tapi cikgu suruh aku and classmate aku berkumpul kat masjid. So, kami pon pi la masjid. Rerupanya cikgu nak kami tolong siapkan bahan untuk buat bubur lambok dan lauk untuk berbuka puasa.

Aku, bebudak pompuan klas aku, ditugaskan untuk hiris daging yang mentah. Orang utara kata besiang daging. Hehe. So, kami pon besiang la.. Sampai habis. Berbau jugak la tangan kami yang wangi nih.

Sebagai upah, ustaz simpan kat kami bubur lambok. Woo. Best. Best. Ustaz pesan suruh kami berbuka kat masjid.

Hah. Sebab tuu la aku ajak member aku gi buka puasa kat masjid. Dah la free. Hehe.
Hari first berbuka kat masjid. Makan lauk gulai daging.  Makan dalam talam tauuu. 4 orang setalam. Hehe.Fuhh, daging yang aku besiang tadi tuu. Haha. Sedap O.oo.  Ditambah lagi dengan cucur cucur yang sedap. Memang tak sia sia la aku pi buka posa kat masjid. Selalunya, RM5++ aku belanja untuk berbuka. :)

bukan hidangan ini yer. hanya untuk tatapan umum.:)

Harini, berbuka lagi di masjid. Makan nasi berlaukkan ayam masak apa ntah. Yang aku tau makan jaa. Hee. Kali ni memang makan banyak laa. Sampai perut aku buncit gituuu. Mau tak banyak, ada member mai tambah nasik tuu. Hoho. Aku makan ja. Rezeki jangan ditolak!

Esok?  Rasa qasanya berbuka kat bilik ja kot. Sekali sekala berbuka kat bilik sendiri kan. :))  

Tiada ulasan:

typo ur name