Rabu, Julai 27, 2011

magic mirrors



 ‘Family faces are magic mirrors. Looking at people who belong to us, we see the past, present and future.’   ~ Gail Lumet Buckley

Yupbaa.. yoo, harus ku akui kata kata Gail tuu. Their face are magic mirrors.

Aku just nak bagitau yang aku tak sanggup buat perkara yang mak abah aku tak mau aku buat. Benda yang buleh memalukan keluarga aku. Aku tak mau tambah lagi problem yang dah sedia ada. i_i

Andaikata satu hari nanti aku dah tak jadi macam diri aku yang sekarang.

TOLONGLAH

Ingatkan aku supaya aku :

  • -          Ingat mak, abah, adik beradik, and femli aku.
  • -          Ingat pengorbanan mak abah membesarkan aku.
  • -          Ingat apa yang mak abah dah bagi kat aku.
  • -          Ingat betapa susahnya abah nak cari sesuap nasik kat anak anak dia.
  • -          Ingat mak yang dah susah payah jaga aku time aku sakit.
  • -          Ingat semua orang dah susah payah jaga aku kat hospital masa aku kecik.
  • -          Ingat balik apa yang kak kak dan abang aku dah bagi.
  • -          Ingat bahawa aku tak mau kecewakan mak dan abah.
  • -          Tak jadi macam orang yang dah hancurkan hati orang yang paling aku sayang.


Kawan boleh cari, boleh pilih. Keluarga tak boleh pilih, tak boleh cari.
Kawan boleh lari. Keluarga takkan lari.

Family comes first.

Tiada ulasan:

typo ur name