Jumaat, Julai 29, 2011

laptop gua jantan . .

Wiiiiiiiii.....

credit 


Kali ini aku ada benda yang menarik yang ingin dikongsi. Mungkin dah ramai yang tahu mengenainya dan mungkin ada yang tak tahu. Apa yang aku ingin cerita adalah adakah korang tahu laptop korang ni berjantina lelaki ataupun perempuan?? Jangan korang tak tahu, laptop pun ada jantina yer. Nak tahu ke macamana nak tahu cara untuk mengetahui jantina laptop korang??lelaki ke perempuan?? hehehe =)


Senang je caranya. Untuk mengetahui jantina laptop korang, sila ikut step-step di bawah..



1. Buka notepad dan paste ayat ini dalam notepad:CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"



2. Selepas itu tekan save. Ubah save as type kepada All Files (pastikan korang save di desktop supaya senang nak cari/buka nanti). Save as
= love u.vbs



3. Close notepad apabila habis save. Then double click file tadi (love u.vbs) dan akan dengar suara "i love u."


Cuba korang dengar betul-betul suara "i love u" tu. Keluar suara
lelaki ke suara perempuan? Jangan lupa bukak volume out loud. Kalau dengar suara lelaki maknanya laptop korang tu jantan la dan begitu la sebaliknya..hehe

dah habis mengopy.


+_=


Gua dah try weh. Walopon dah lama gua tau pasal benda nih, tapi skunk ni baru ada tym nak try. Laptop aku yang turun temurum ni rupa rupanya lelaki. Muahaha. Tak tersangka gua. Ingatkan Perempuan. Ok la tu kan. At least gua tak la dilabel lesbian. Haha.


Sesapa yang baca post ni, bley la try. Pastu jangan lupa gtau aku nah. 


Satu lagi, perkataan 'I love you' tu bley ganti dengan perkataan lain. 


Contoh : 
CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"Mana kamu"
CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"Ulaq kelepiaq teloncat takut kat katak"


So, laptop tu akan speak la dengan slang dia yang best tuu. Haha. Try bubuh Ulaq kelepiaq tengook. Tergeliat lidah aku dengaq weyy. Muahaha..




** Hah. Satu lagi, kalau dah save tapi tak buleh buka. Try ubah encoding masa nak save tu. Tukar Encoding = Unicode **


oKeyh. Byee.

Tiada ulasan:

typo ur name