Isnin, April 08, 2013

Facebook Life




Assalamualaikum..


Hai. Aku baru lepas bukak facebook. Wonder what? Aku ternampak status someone yang menarik hati aku. Meronta ronta untuk aku bukak profile dia. Haha.


friends online **** lebih. tapi sombong. 

So nice word to see. Lepas aku tengok wall dia. Sadisly, aku telah klik unfriend. 

Oh. Why?

Google : unfriend

Sebab aku tak kenai dia pon. Mutual friends pon 2 orang ja. Bagi aku, for what simpan kawan maya yang aku tak kenai dalam facebook tuh kan. Lagi pun, agak la der. Nak kata orang sombong sekalipun, check diri sendiri dulu. Ada kau tegur friends kau yang banyak tuh? Ada? Ada? Tak ada pun. Watch yourself first.

Hah. Wondering jugak lah. Betul ka apa yang aku buat nih? 

Aku selalu jugak unfriend bebudak dalam facebook nih. TERutamanya yang status entah apa apa. Sikit sikit update pasal gf/bf dia. Rimas jugak aku tengok bebudak nih. Selalunya status bebudak perempuan laa yang macam tu. Lelaki kureng sikit. Don't worry, aku tak unfriend punyalah orang yang aku kenal. Especially member aku sendiri.

Aku cuma unfriend dengan certain orang yang aku tak kenal. Orang yang aku tak kenal, kalau dia selalu update something yang berfaedah, aku akan simpan. Bukan apa. Boleh mengingatkan aku waktu aku leka dan lalai. Harap aku nak bukak sendiri buku buku ilmiah, sirah, hadis, tafsir Qur'an.. Memang lambat sikit lah. :| Apa pon tak boleh...




Btw, thanks to insan insan yang berhati mulia. Yang mengingatkan aku dikala aku terlalu leka dengan dunia maya. Syukran jiddan. 



2 ulasan:

Fatin Diana berkata...

FD buat tak tau je kalau update status merepek. FD cuma unfriend budak yang IM kat fb, then tanya soalan yg FD jadi malas nak jawab ^^

Unknown berkata...

meh add fb meh :)

typo ur name