Rabu, November 07, 2012

Dua Lebih Baik



Assalamualaikum..


Berbicara tentang 'couple'. Aku lebih senang mengatakan ia lebih baik. Bagiku. Mungkin ramai yang tidak bersetuju dengan pendapatku ini. Ahh. Apa aku peduli. Yang penting, aku merasa nikmat memilikinya. Mak dan abah selalu juga perli perli. Kata mereka, tak sesuai bagi pelajar seperti aku ini. Sekali lagi aku tidak ambil peduli. 

Dulu aku tak merasa peritnya. Bahagia sentiasa dirasa bersama. Senang atau sakit, dia lah peneman setia. Tapi sekarang tidak lagi. Selalu saja buat masalah. Bingung aku memikirkan cara. Penat aku belikan dia baju baru, belanja makanan. Tidak juga dihargai. Kadang kadang, bila aku perlukan, dia tidak juga hadir. Sia sia saja aku hulurkan bantuan padanya. Aku sedih teramat sangat. Akhirnya disini juga aku luahkan..



Bicara ini tentang dua telefon bimbit yang aku miliki. Bukan soal cinta manusiawi yang tidak pernah ~ lost word.

Kurang Lebih


Aku guna sejak tahun 2006 lagi. Cikai, mungkin sesuai dengannya. Yang real, kaler kuning. Susah sangat nak cas budak nih. Aku ada dua charger untuk dia. Tapi, dua dua macam tak ngam. Haissh. Aku belikan dia baju kuning, dia suka. Aku belikan dia betri baru. Dia kata bergaya. Tapi kenapa? Susah nak cas? Layan aku seperti orang kaya yang boleh beli berjuta charger untuknya... :'(


Black

Zylo nama diberi. Beli september 2010. Aku sayang gila kat dia. Semua gambar cantik, kalau pandai ambik, walau tak sesuperb DSLR. Aku suka dia sejak pertama kali aku sah menjadi tuannya. Aku belai dia sentiasa. Aku beli baju baru supaya lebih menutup aurat. Dia sakit, aku hantar ke hospital. Tu masa ada waranti laa. Sekarang, buat hal lagi.. Aku bukan anak jutawan mahupun anak perdana menteri nak merawat dia sentiasa.. Suka layan aku macam ni kan?




Aku kalau boleh tak mau ada yang lain selain mereka.. Maknanya aku tak mau perabih duit beli hempon baru... Sebab aku suka guna cikai dan zylo. Bagi aku depa terbaik. Lagipun aku bukan gila gadget. HAHAHA. 



Mereban dan merapu!





Wassalaam.

Tiada ulasan:

typo ur name