Sabtu, Mei 07, 2011

AKU TERASA HILANG DUA TIGA ORANG KAWAN.. : ]


Assalamualaikum.

Pernah tak terasa macam hilang kawan? Walaupun aku ada agak ramai kawan, tapi aku rasa macam dah tinggal 5,6 orang ja.. Banyak benda yang boleh menyebabkan kita terasa hilang kawan. 
Bagi aku, aku hilang kawan sebab :

Masing-masing dah tak lagi menjadi clasmate or skulmate. Maknanya suma dah ikot haluan masing-masing la. Sorang ke utara, sorang ke selatan.. Kan jauh tuu. 
Sekarang ni baru dekat matrik, dah lupakan kawan-kawan sekolah. Kalau dah masok universiti? 
Aku msg pon, tak berbalas. Alasannya BZ. Aku pon bz jugak, tapi xda la mengabaikan msg tanpa sebab. Selalunya kalau aku tak reply, mesti aku tak da kredit. 
Penah jugak kawan tu janji nak msg bila dah tak bz, tapi.. Sampai sekarang aku tak dengar cita.S edihnya aku.. :'(         
Maybe, dah duduk hostel.. Jumpa kawan baru yang lebih baik, kawan lama ditinggalkan. Letak di kotak yang hujung sekali.
Isk. Isk. Isk.

 
Sememangnya kita tak dapat nak lari dari kenyataan yang kita memerlukan kawan untuk hidup. Dah jadi keperluan dalam hidup. Jadi seelok eloknya, hargailah kawan-kawan. Terimalah kawan itu seadanya. Kalau takmau terima jugak, jangan berkawan dengan beliau.
Jangan tikam kawan dari belakang. Nanti kawan tu dah berubah pandangan kat kita.  Aku amat bencHi kepada tikaman dari belakang. Jangan ambik kesempatan kat kawan..

Berkawan biar berjuta, berkasih biar dua.
HuHuHu. : ]


peringatan untuk diri aku!!

Tiada ulasan:

typo ur name