Ahad, September 22, 2013

Program Pembangunan Modal Insan - 2



Assalamualaikum. 

The next day! Yeaa. 


Aktiviti luar
Kena panaskan badan. Aktiviti ni gabung geng Aranda dan Mokara. Ramai siot. Haha. Cem biasa, panas badan. Ni Pak Ali, bekas askar plak kan yang jadi fesi. Haha. Memang kena la belajar kawad. Disebabkan nak kawad, Pak Ali tanya sapa budak Palapes. Dan kebetulan rumate aku ni budak Palapes. Dia sorang plak tu. Haha. Tough la beb. Belajar pegang senjata, letak kat rusuk lah, pekebenda pon aku tak tau. Haha. Lepas habis tu, jom kita makan! Tapi aku tak makan sebab nak makan roti yang semalam. 


Lets do it!

Pak Ali ajar letak senjata.


Kepercayaan.
Then, geng geng aranda ni diarahkan masuk dewan. Dewan Aranda. Hehe. Fesi ajak main test kepercayaan kita dekat member. Haha. Ada pulak kan, suruh aku jatuhkan diri pastu member belakang kena tahan aku bagi tak jatuh. Wakaka, ada jugak yang jatuh wey. Berat berat oi.


Haa, tengok aku steady jaa. Haha

Pastu main salam salam, then kena bukak salaman tadi untuk jadik bulatan. Haha! Giler.


Ramai woi, camna nak bukak salam ni.

Lagi, Main tali. Haaa. Ni aku suka. Sebab aku buleh buat walaupun lambat. Dan penah jugak main masa kat Kem Pimpin Siswa. Don't know how to explain. haha.


Make the tali tak terikat lagi. 


Slot kedua, aktiviti dengan kumpulan masing masing.
Tadi pakai campur ja. Yang dengan kumpulan pon mencabar. Main pas kejipan mata, bola jatuh. Haa, ni diconduct oleh orang lain pulak. Kira masa kot. Memang best, hihi. 


Kumpulan aku! Jatuhkan bola dalam masa sesingkat yang mungkin.

Ni.. Arahan kejipan mata. Hehe

Lepas habis main tuh. Kami ada projek pulak. Yeay! Projek berjuta. Buat dua menara 3 kaki. Giler kau, satu kena guna straw, satu lagi surat khabar.Lepas buat tuh, kena test dengan telor ayam mentah. Wuu. Alhamdulillah kumpulan aku tak memecahkan telur walaupun 1 menara kami tak cukup tinggi. 


Budak account plak yang mengikat. Arch yang lelaki tuh.


Let's test dengan telur ayam. Senyum!

Haha. Last sekali, kena buat roda. Guna surat khabar. Ikat punya ikat. Kami kumpulan last yang sampai! dah la menipu. Kurang asam kan. hehe.


The last group! Maluuu.


Slot ketiga
Ni diconduct oleh Zul. Confident tajuk dia (kot). Dia challenge sesapa yang berani ke depan, buat benda yang memalukan. Macam berlakon, menggedik, etc lah. Haha. Teringin gak nak pi, tapi malas la kan. Wahaha.


Kan dah menyesal.. Hahaha

Bersama kumpulan. Dan ada tetamu jemputan. Omputih uols. Apa dia cakap, aku tak hadam sangat sebab aku memang kureng english. Tapi still laa paham. Dia tekankan pasal 3R tuh, Reuse Recycle Reduce. Farah bagi idea baik punya. Dia kata budak USM yang buat. Tapi aku tak tau pulak. Malu der. Hahaha. Apa pon tak tau. Lepas tu kena present. So, aku tengok je laa. Farah ja yang present, budak law weh! Cekang english. Huhu.


The best past when she speak with confident!

Okay, bersambung ke part 3 pulak la nanti. Part 3, time petang dan malam pulak. 

Tiada ulasan:

typo ur name