Jumaat, Januari 20, 2012

Aku tak perfect laa...



Assalamualaikum w.b.t . . .


Aku tertarik nak mengongsikan sesuatu..

Lebih kurang berkaitan dakwah laa. Aku penah terbaca yang “dakwah nih tanggungjawab setiap yang bergelar muslim”


Memang susah nak berdakwah. Susah nak menegur orang lain. Aku sendiri pon susah nak terima kalau ada orang tegur aku. Mungkin terasa diri ni hebatt sangat kowt, macam perfect laa. Padahal, selalu ja buat salah. Ada ja yang aku ter ter ter.


Absolutely, aku akan kata “ellleeeeeh, dia pon lebih kuqang, da hati lak nak tegoq aku” bila ada orang tegur kesilapan aku. Tapi dalam hati laa, tak pun cakap belakang. Tak penah lagi cakap depan depan. Huhu.


Betuiiiii, manusia ni tak perfect. Mesti ada khilafnya jugak. Even dia dok bagi nasihat kat orang lain. Harus diingat, dia juga sedaya upaya menjaga tingkah laku, amalan, sikap, dll yang berkaitan~.


Pengajaran buat aku. Kalau ada yang menegur, jangan ambik hati sangat. Just ambik yang baik. Yang kekeruhan jangan dipandang.


Bukan senang nak berdakwah. Banyak rintangan dan dugaan. Aku teringin jugak nak berdakwah. Tapi sebelum tu, aku kena la perbaiki diri aku yang tak baik nih. Aku memang salute laa orang yang berani hadap dugaan manusiawi nih. Tabik sepering la katakan..


|| sekadar berkongsi rasa walau tiada yang ingin membaca ||


Tiada ulasan:

typo ur name