Sabtu, Jun 07, 2014

The reality


Assalamualaikum..



Hi. Harini aku reja dok dengaq lagu Arjuna Beta by Fynn Jamal ja. Huhu. Dari liriknya, its very deep song actually. 


No one would said life is going to be so smooth, so easy. I already notice that.. Dari semua perspektif hidup. Pelajaran, pekerjaan, keluarga, relationship etc etc. 

Memang, memang aku tak pernah alami sendiri semua tu. But then, aku belajaq dari pengalaman orang lain. Itu untungnya aku, ada keluarga besar, kakak2 yang sentiasa berkongsi pengalaman. Mak sedara, sepupu, kawan2 etc etc.. Dari situ aku nampak..

Tak semua orang suka kita. Tak semua orang senang tengok kita berjaya. Tak semua orang gembira bila kita ada something. Akan ada, orang orang yang nak menjatuhkan kita. Sentiasa ada. Secure? There is no secure zone! Its all depends on yourself. Just believe what you believe. 

Kita. Kita ada Allah. So, believe Him. Kita hambaNya, yakin saja pada Dia. 

Persetankan orang orang itu. Teruskan hidup. Kalau pikiaq pasai orang orang yang sentiasa berfikiran negatif, sampai bila pon takkan berjaya!





Jangan buat orang lain rasa bersalah kerana salah sendiri,

Tiada ulasan:

typo ur name