Rabu, Jun 11, 2014

Silap channel



Assalamualaikum.




Hi.. Hari ni.... Rasa nak huwaaaaaaaaaaaaaaaa..... 

Rasa macam nak menangis ja..

I'm seriusly rasa macam aku silap channel masuk Uni. 



From the start sebelum aku pilih untuk masuk matrik "program dua tahun". Sebenarnya, aku rasa memang aku tak boleh nak go on dengan subjek subjek sains kejadah semua tu. Aku memang rasa aku tak mampu. Tapi, aku pilih jugak untuk masuk matrik sekaligus melucutkan status aku sebagai pelajar politeknik. 

Sebab aku nak masuk matrik. Bukan sebab aku nak masuk U sangat, tak terfikir pon.. Apa lagi la USM. Aku cuma fikir, pengharapan orang lain kat aku. Mak abah, adik beradik, sedara mara, etc etc. Aku tak fikir panjang. Orang pemalas belajar macam aku, masuk matrik doe. Siriesly, aku just move on dengan pilihan yang aku buat. My result masa kat matrik, boleh la. Not bad. Sesuailah dengan aku yang tak rajin belajar.

Mungkin dua tiga hari ni aku fikir pelik sikit. Silap itu, silap ini..

Aku memang jenis tak kisah sangat dengan apa yang aku dapat. Aku bukan jenis fikir straight A's. That's why, aku rasa aku tak patut ada kat sini sekarang. I'm not into akademik, I think..


Mungkin aku ni macam tak bersyukur, dapat masuk universiti.


Tak laa, alhamdulillah. Aku percaya Allah aturkan aku kat sini mesti ada sebab musabab yang aku sendiri masih belum tahu. Aku tahu, perancanganNya mesti perfect untuk setiap hamba hambaNya.

Selagi aku masih bernyawa, inshaAllah aku akan teruskan dengan pilihan yang telah aku buat bertahun yang lalu with no regret.



InshaAllah,

Tiada ulasan:

typo ur name