Ahad, Mac 10, 2013

Tiada kefahaman, mungkin.



Assalamu'alaykum..



Apa khabaq orang kampung? Sehat dak? Macam mana hari ni? Ada perubahan ka still sama macam dulu lagi? hehe. Sori.. Banyak pulak soklan.


Google


Actually, aku nak bagi pandangan aku sikit. Pasai 'aurat'.

Pada pendapat aku la kan.. Ramai antara kita tak menutup aurat dengan sempurna. Ada yang tidak bertudung langsung. Ada jugak yang bertudung, tapi masih tak sempurna. Ada yang on off tudungnya. 

Kenapa jadi macam tu?

Aku rasa ramai yang tau wajib menutup aurat, tapi tak tau kenapa kita diwajibkan menutup aurat, ada jugak yang tak tahu macam mana caranya untuk menutup aurat dengan sempurna. Ada jugak yang tak tau langsung pasai kewajipan nih. Ada yang faham, tau kenapa kena tutup aurat, itu aku tak tau la nak kata..

So. Kepada insan diluaq sana. Jangan lah kome menghentam orang yang tanya kenapa perlu tutup aurat. Kenapa kena bertudung. Why? Why? And why?? Boleh jadi orang tu tak ada kefahaman tentang aurat. Please explain nicely to them. OK..



Google


Your choice. Menutup aurat tak semestinya perlu bertudung labuh, tak semestinya wajib berjubah, berniqab. Buatlah pilihan yang tepat. OK. Aurat terjaga, maruah terpelihara.





Aku pon tak sempurna mana. Tak bertudung labuh, tak berjubah, berniqab juga tidak. Aku masih berusaha untuk menutup aurat dengan sempurna. Aku prefer apa yang aku suka, apa yang sesuai, yang selesa. Itu saja. :). Maaf kalau aku salah.



2 ulasan:

Unknown berkata...

banyak kelebihan bila pakai tudung labuh ni tau :)

a i m z berkata...

:) yepp.. betul. banyak kelebihannya..

typo ur name