Isnin, Mei 20, 2013

Salahkah Begini?



Assalamualaikum.




Mungkin. Sebab aku..... Aku jadi sikit ‘baik’. Aku berubah sikit. Sikit laa. Tak banyak mana pon.

Disebabkan itu, aku rasa tak ikhlas. Terasa nak berhenti berubah. Terasa nak tunggu sebenar benar ketulusan hati. Aku tak mahu berubah disebabkan manusia..

Ya! Mungkin bukan kerana Allah pada mulanya..

Tapi . . .

Aku lupa. Yang hidayah-Nya itu datang dalam pelbagai cara. Pelbagai bentuk..


Mungkin, dia adalah pengantara.
Walau antara aku dan dia tak pernah bersua ?
Walau aku dan dia tak saling mengenali ?


Aku lupa pada kuasa-Nya.
Aku lupa, Dialah yang memiliki apa yang ada di langit dan dibumi.


.:: dengan rahmat-Nya, moga kita sentiasa dilindungi dari maksiat ::.




Aku harap akan terus istiqamah. Dan tak lupa pada perjuangan aku.


2011/2012



2 ulasan:

Unknown berkata...

saya sendiri , pada mulanya saya berubah bukan kerana Allah tapi kerana manusia. tapi Allah Maha Besar bila akhirnya , saya diberikan petunjuk. berubah kerana manusia? nyata sia-sia.

a i m z berkata...

yeah...memula mungkin tak ikhlas, tapi bila dah lama...ikhlas tu datang sendiri..macam solat jugak. dari kecik kena suruh, paksa..tp bila dah besar, xterasa kena paksa pon..

typo ur name