Isnin, Januari 24, 2011

how to unblocked that???


Bakpo facebook kena block pulokkk???

Reason : This Websense category is filtered: Non-Office Hour Only


*does it mean,,,non ofis hour xblock laaah??**
:I


Bagaimana blok web ??


1. Gunakan web proxy. Banyak perkhidmatan dalam talian percuma membolehkan anda untuk mengakses website yang disekat melalui pelayan proksi. Sebuah pelayan proksi adalah perantara antara pengguna dan pelayan di mana permintaan itu kirim. Ini adalah senarai dengan sumber kuasa yang paling dikenali web proxy: Proxy.org, HideMyAss.com, Kortaz.com, KProxy.com dan Anonymouse.org


2. Gunakan sambungan VPN. VPN (Virtual Private Network) adalah seperti sebuah terowong melalui rangkaian awam. Keuntungan menggunakan VPN lebih web proxy adalah bahawa VPN lebih selamat kerana mereka menggunakan penyulitan canggih dan membolehkan anda untuk mengakses semua aplikasi (mel, berbual, dll bimbit) di anonimiti lengkap dan tidak hanya laman web. VPN percuma yang paling dikenali adalah Hotspot Shield.


3. Gunakan Maklum IP perisian. Ini adalah mudah dan bahkan jika fungsi utamanya adalah untuk menyembunyikan alamat IP dan membuka sekatan website, ada aplikasi yang dapat memberikan anda lebih dari itu - seperti membersihkan trek online, ujian proksi, manual dll menambah proksi Biasanya jika anda memilih percuma perisian, maka ini akan memberikan anda jumlah minimum proksi dan tidak ada ciri-ciri lain selain menyembunyikan alamat IP. Tidak IP saya adalah salah satu perisian bebas terbaru menyembunyikan alamat IP yang telah memperoleh pasaran yang besar diikuti oleh UltraSurf lama yang sudah sangat popular. Tentang aplikasi berbayar yang menyediakan lebih banyak ciri dan mempunyai struktur yang kompleks, cadangan saya adalah IP Privasi dan Maklum My IP.


4. Gunakan Toolbars dan Firefox add-ons. Toolbars dan Firefox add-ons yang dalam kenyataan bahawa aplikasi perisian bekerja pada browser tertentu dan dengan satu klik sederhana anda boleh menghidupkan atau mematikan anonimiti online.


5. Gunakan perkhidmatan terjemahan. Memperkenalkan link dari website yang disekat dalam bidang penterjemahan (misalnya di Google Translator) dan memilih Bahasa rawak untuk menterjemah dari kerana terjemahan dari Bahasa Inggeris ke Bahasa Inggeris tidak disokong.


6. Gunakan Google cache. Dalam bidang cache search taip Google: sebelum URL dari laman web yang disekat. Sebagai contoh jenis cache: http://www.domain.com


7. Gunakan Internet Archive. Internet Archive membolehkan anda untuk melihat website yang disekat melalui Wayback Machine. Ini akan mengambil semua halaman dari sebuah laman web tertentu tak acuh jika website tersebut akan disekat.


8. Gunakan Web2Mail perkhidmatan. Web2Mail ini adalah perkhidmatan e-mel percuma yang boleh dihantar ke alamat e-mel anda laman web tertentu. Anda mendaftar untuk sebuah akaun dan mendapatkan ditetapkan untuk menerima laman web tertentu melalui e-mel.


9. Laman http dari URL ke https Ini adalah cara paling mudah untuk mengakses website yang disekat. Tentu saja, ini mungkin tidak berfungsi setiap masa tetapi anda mempunyai penyelesaian lain banyak juga. Ini adalah salah satu yang terpantas.


10. Gunakan alamat IP dari laman bukan URL. Untuk menggunakan alamat IP dari sebuah laman web bukan URL, anda perlu terlebih dahulu mencari IP-nya. Untuk melakukan ini buka Command Prompt dan taip: "ping domain.com".


PERINGATAN: Sekarang, bahawa anda mempunyai begitu banyak kaedah untuk dipilih, terserah pada anda untuk tujuan anda menggunakannya untuk. Sila ambil perhatian bahawa ANDA HANYA bertanggung jawab untuk kegiatan anda dan kami tidak mengambil tanggung jawab yang sama.








**aku xpenah buat pon.soo,,xtau laa berkesan ka dak...sesaja na mbek artikel neyh..manala tau tergerak aty ku nak buat jahat sket..**


:D :] :]





Tiada ulasan:

typo ur name