Khamis, Oktober 04, 2012

Rasa Jeles




Assalamualaikum..


Semalam, bergayut dengan Hazinie Pauzi. Tetiba aku berkata..


"La nih ramai yang kawin muda kan? 19, 20 dah kawin.. etc etc.. "


Credit to : Klik gambaq

Hazinie pon bagitau lah aku yang blogger femes dah kawin. Umur baru 20. Haha. Lantas, aku pon membuka blog blogger femes tuh. 

Tak tau pasaipa.

Aku rasa jeles tengok orang kawin awal. Hahaha. Aku nak kawin awal jugak, tapi tak dak orang nak pulak. Ngee. 

Jodoh pertemuan di'tangan' Allah..


Kepada yang masih muda mudi, dan dah mandirikan rumah tangga.. Tu rezeki hampa, kawin awai.  Tak tau nak kata apa... 



Wassalaam..



Rabu, Oktober 03, 2012

Dendam kesumat




Assalamualaikum..


Masa dekat kem PIMPIN Siswa haritu.. Kakak fesi ada tanya.. 




"Ada sesapa yang penah rasa berdendam dengan orang lain?"




Aku angkat tangan. Ada sorang lagi budak lelaki, group aku jugak, yang angkat tangan. Hee. Dan kakak fesi tu panggil budak laki tuh. Kakak tu pon bersoal jawab la dengan budak laki tuh..



Know what. Aku sedih gila time tu. Mata aku macam penuh dengan ayaq jaa.




"Kalau ada rasa dendam dalam hati tu.. Cuba cuba lah maafkan orang tu."




Sedih. Aku rasa nak nangeh ja time tuh. Aku cuba sedaya upaya nak maafkan, lupakan. Tapi.. Susahnya.... Aku pon tak suka bedendam dengan orang. Aku tak suka ada rasa camni. Aku takleh nak elakkan diri aku dari dia. Nampak ja muka dia, aku jadi panas.. Otometik semua yang aku nak lupakan, terus muncul.



Aku harap, satu hari nanti.. Aku akan betoi betoi ikhlas maafkan dia..






Wassalaam..


Selasa, Oktober 02, 2012

Kerana sepotong ayat



SalaamAlaykum..


Sepotong ayat. Dua potong ayat. Tiga potong ayat, dan sebagainya..

Kerana ayat yang tidak seberapa jelas.. Membuatkan ramai orang tertanya tanya. Tafsiran dari setiap orang berbeza. Ouchh. 


.....


Susah nak buat ayat yang membulehkan orang faham apa yang nak kita sampaikan...



Isnin, Oktober 01, 2012

TAWARAN



MENJADI PEMBANTU EXCO MAJLIS PENGHUNI DESASISWA TEKUN SIDANG 2012/2013




Blurpp..




Malam jumaat lepas, 27 September 2012, aku dan rumate aku, Anis telah pergi bertemu duga. Ngee. Kencang.. Buat keputusan last last minit kot. Hehe.




Alhamdulillah.. 




Pagi 28 September 2012, ada surat dibawah pintu. Anis la yang jumpak surat tuh. :)




Aku dapat pembantu exco. Memang aku tak harap dapat EXCO, sebab aku tak yakin aku buleh jadi ketua. Cukup setakat pembantu a.k.a pengikut. Hehe. Rumate aku, dapat jadi Exco ICT. Memang dia layak kott dapat. Hihi.. Tahniah kepada beliau. :)

typo ur name