Isnin, Disember 30, 2013

How to . .


melupakan seseorang?





So, aku pon meng'Google'kan cara melupakan seseorang. Dan konklusionnya...




1. Terima Kenyataan

Aku terima kenyataan yang dia bukan untuk aku. Aku yakin dia akan jumpa pompuan yang jauhhh lagi baik dari aku yang tak baik nih. :)). Doakan yang terbaik untuk diri sendiri dan orang yang nak dilipakan tuh. Ok..

2. Buang segalanya

Yang nih, budak tu yang ajaq aku. Delete nombor dia, unfriend di FB, jangan cari dia lagi. Sweet what. Yang paling penting, jangan stalk langsung FB beliau. Kalo boleh, block terus. Jangan mulakan sms yang tak penting. Buang gambar gambar yang mengingatkan kita kat dia.

3. Jangan ingat

Benda baik pasai dia. Kalo nak ingat, ingat benda benda atau perkara buruk pasai dia. Macam agak jahat kan? Aku taktau nak ingat benda apa yang tak baik. Hehe. 

4. Cari orang lain.

Wahh.. Aku memang senang nak suka kat orang. Haha. Tapi setakat suka dua tiga minit lahh. Aku jarang suka orang sesungguh hati. Owkehh.

5. Jangan dengar lagu

SEDIH. Okey. Dengar la nasyid ka, ayat qur'an ka.. Dapat jugak pahala kan??  

6. Solat.

Solat wajib + solat sunat. Lepas solat, baca al-quran. Baca terjemahannya sekali. InsyaAllah, akan rasa tenang. Jangan lupa, banyakkan berdoa..





Melepaskan sesuatu yang bukan hak aku adalah sesuatu yang perlu aku lakukan. :) Make it simple.




Post lama yang dah berkarat.





Happy final to all my friends. 

Khamis, Disember 05, 2013

typo ur name